Pagina's

dinsdag 12 januari 2016

Wie ben ik?


Wie ben ik?


Ik ben Marlene van Hommelen-Hensen, 40 jaar oud, geboren in Waalwijk, nu wonend in Tilburg. Getrouwd met Marcel en enorm trotse moeder van de 2 geweldige meiden, Emma 11 jaar en Juliëtte 9 jaar. En wandelmaatje van Beau, onze enthousiaste golden retriever.
Sinds net na mijn afstuderen aan de Pabo ben ik werkzaam op Montessoribasisschool de Elzen. Eerst in de onderbouw, daarna lange tijd in de bovenbouw en dit jaar voor het eerst in de tussenbouw, ofwel groep 5-6.

Mijn onderwijspassie ligt bij het uitgangspunt van het montessori-onderwijs. "Leer mij het zelf te doen". Geef een kind de ruimte om zichzelf te ontwikkelen en gun hem daarbij echte verantwoordelijkheid. Leren komt door uitproberen en fouten maken is daarbij ook van wezenlijk belang. Leren wordt zoveel krachtiger wanneer een kind het ook eens zelf mag oplossen zonder de inbreng van een volwassenen. Hulp vragen kan altijd.

Naast mijn onderwijspassie in de klas heb ik ook onderwijspassies buiten de klas, welke mij hebben aangezet tot het volgen van de studie Leren en innoveren. Ik ben graag bezig met het implementeren van veranderingen binnen de school. Kijken en analyseren hoe iets werkt, of juist niet werkt en vervolgens daarmee aan de slag gaan spreekt mij aan. Ik ben altijd bezig te kijken hoe het beter of anders kan. Rekenen krijgt daarin mijn speciale aandacht, voor mij is dat het mooiste vak van allemaal.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten