Pagina's

woensdag 30 maart 2016

terugblik LA2

Vanavond, tijdens het afronden van de laatste producten voor dit leerarrangement, ben ik eens terug gaan kijken op de bijeenkomsten van dit LA. Ik heb het eerste college over instructional design van Adriaan nog eens "herleeft". Toen kreeg ik bij dia 1 het gevoel: "wat is dit een stormvloed aan informatie, alles is nieuw, ik herken niets, ik kan er nog geen touw aan vastknopen!". Het was overweldigend, ook het hele LA2 ging in een rap tempo, steeds was een volgende stap aan de beurt terwijl ik voor mijn gevoel nog aan het verwerken was.

Nu 9 LA2 bijeenkomsten later krijg ik een ander gevoel, een gevoel van herkenning: "hé, die fases heb ik doorlopen, die modellen zijn bekend, die stappen heb ik inderdaad gezet". Alle theorie is in dit leerarrangement toch weer tot leven gekomen. Mooi bewustwordingsproces, zo aan het einde, bij het afronden van mijn conceptmap. Nu hem alleen nog even digitaal maken!

2 opmerkingen: